Monday, March 30, 2009

Memukat udang galah...

Hai kenkawan...

Seronoknya bercuti penat cikitlah tp x apa seronok. Ini nak cite cikit ari kedua percutian aku, aku pi pantai penarik kat terengganu seronok pi tangkap udang galah tp bukan aku sebaliknya suamiku.. x sangka dia nak pi ikut adik ipar kakak aku siap naik moto bot lagi.




















Mestilah muka aku dulu heee..inilah muka aku yang x dapat nak ikut menangkap udang heee....


Suasana pagi ditepi muara. Inilah bot yang dinaiki oleh suamiku..best katanya..jelus aku, aku nak ikut tp suami aku x bagi dia kata sapa nak jaga anak2 ku..x apa lah nak wat camnakan..





Suami aku dan anak buah ku tengah tunggu kepten bot yang bertauliah datang untuk membawa suami ku memukat udang galah.



Suamiku dah naik bot dah risau juga aku sbb dia x pernah naik bot kali pertama tu tau....


Aku siap pesan lg ngan suamiku jaga diri baik2 ya bang...


Takut nak bg suamiku pi tp dia nak sangat pi..x apalah semoga selamat ya...


Pandangan jauh aku ambil setelah suamiku meninggalkan ku ditepi muara heee...



Setelah 1 jam setengah suami aku kembali ngan udang galah yang dibawa tp gambor ni tengah kibas jala. Dalam jala tu banyak udang .....


Suami aku tengah mencari udang galah yg ditangkap tp x jumpa lg. Mana dia udang ni..heee....



Nak hasilnya sudah dapat udang galah sebesar lengan izzah anak aku. Kemain suka lg suami ku dapat tangkap udang....


Yang ini pulak udang galah juga tp x besar yang td. boleh tahan juga besarnya sedap kita org terus makan kat situ juga ( Bakar le...) . Udang idup-idup lagi tau....



Tengok tu sesungutnya besar. Sedap manis sesungutnya aku sempat makan seekor yang besar ini tau...seronokkkk....



No comments:

Post a Comment